Delovanje Občine 2018-2022

1. Ohranjati moramo ravnotežje med osrednjim delom občine Brezovica in preostalimi naselji v občini. Zastavljene projekte se mora izvajati enakovredno po območju celotne občine.

 

2. Možnost sodelovanja pri snovanju projektov, ki pomembno vplivajo na življenje občanov, moramo dati tudi zainteresirani javnosti in svetniškim skupinam (omenimo naj le primer slabe prakse s projektom celostne ureditve okolice jezera na Jezeru).

 

3. Vzpostaviti portal aktiven občan, kjer bi lahko vsak prebivalec občine na spletni strani ali preko mobilne aplikacije prijavljal težave v okolici ali podajal predloge za izboljšave. O obravnavi prijave bi občan prejel povratno informacijo. S tem bi vzpostavili direktno demokracijo, saj bi tako vsak posameznik lahko prispeval k razvoju občine in oblikovanju kvalitetnega bivalnega okolja. S tem bi se tudi poenostavila komunikacija med občani in občino.

 

4. Na občinski strani se mora vzpostaviti povezavo, kjer bo občinski proračun pregledno predstavljen na ljudem razumljiv način (po zgledu državnega proračuna: Proračun države).

 

5. Redno srečanje župana in Občinske uprave z ravnatelji, podjetniki, predstavniki Občinskega sveta, predstavniki Krajevnih skupnosti, kjer:

  • bo župan predstavil Letni program za naslednje leto,
  • bodo udeleženci lahko podali svoje pripombe na proračun ter predlagali svoje razvojne predloge in projekte (participativni proračun),
  • bodo potekali pogovori o realiziranih projektih v občini in pa načrti za prihodnost.

 

Krajevne skupnosti je potrebno pozvati, da bodo v sodelovanju z občino pripravile razvojne predloge in predlagale prioritete za svoja naselja.

 

6. Na podlagi podanih predlogov naj Občinska uprava in Občinski svet napišejo t.i. Belo knjigo projektov z vsemi časovnicami za celotno občino po posameznih področjih, ki naj bi jih obravnavali v mandatu 2018-2022.

 

Program brezoviške Bele knjige projektov za leto 2018-2022 naj se predloži v obravnavo Občinskem svetu, ki ga mora potrditi in ga nato kot razvojni dokument predati občinski upravi v izvajanje. Dokument mora biti za Občinsko upravo in župana zavezujoč. Na ta način bo konec prerekanj med svetniki in krajevnimi skupnostmi. Tako se bo vnaprej vedelo, kaj je za narediti, kje in kdaj.

Naš program je naš predlog za Belo knjigo 2018-2022.

 

7. Predlagali bomo, da bi bil del občinskega proračuna participativen, kjer bodo lahko občani sami odločali o financiranju projektov, ki so za občino prednostnega pomena. S tem bi po zgledu nekaterih drugih lokalnih skupnosti vzpostavili direktno demokracijo, saj bodo občani lahko aktivno sodelovali pri izvajanju projektov.

 

8. Pri vseh občinskih projektih bomo uvedli načelo enakih možnosti, se zavzemali za transparentnost pri izvedbi razpisov in njihovo pravočasno objavo tudi v občinskem glasilu Barjanski list, kar trenutno ni praksa. Informacija o terminih objav je trenutno na voljo le na portalu Občine Brezovica pod zavihkom Razpisi. Prav tako je pomembno, da so roki za oddajo ponudb sorazmerni z zahtevnostjo projektov. Na razpise občine naj se povabi oz. pridobi ponudbo vsaj enega lokalnega ponudnika storitev.

V naši občini trenutno skoraj vse projekte izvajajo vedno ista podjetja. Primer: podjetje Tipo investicijske gradnje, d.o.o.  (energetske obnove: POŠ Notranje Gorice, POŠ Rakitna, OŠ Preserje, prenova Sokolskega doma v enoto vrtca v  Preserju, gradnja vrtca Notranje Gorice).

 

9. Občinski svet, Občinska uprava in župan morajo z s svojim delovanjem stremeti k temu, da skupaj dosežejo enakopravne pogoje za delovanje vseh svetniških skupin. V zadnjem mandatu so sredstva za svoje delovanje dobivale samo svetniške skupine, ki so bile predstavnice političnih strank, medtem ko 6 svetnikov, ki so predstavljali neodvisne liste (kar predstavlja 33,33 % vseh svetnikov), ni iz proračuna občine dobilo niti evra za svoje delovanje. Vsakič, ko se je razvila debata o tej problematiki, smo bili s strani Občinske uprave, župana in političnih strank zavrnjeni. Ne gre se za osebni interes, ampak za enake možnosti ter moralno in demokratično vprašanje. Nepošteno se nam zdi, da se potem tovrstna sredstva, ki so jih dobile stranke iz proračuna občine za svoje delovanje,  porabljajo kot promocijske donacije za predvolilne namene (donacije gasilcem, postavitve klopic, izleti, bowling …). Iz tega vidika smo neodvisni kandidati in liste v neenakovrednem položaju. Vsa sredstva si porazdelijo stranke med seboj (cca 9.000 €). V obravnavo smo predložili predlog pravilnika, ki bi to problematiko uredil po načelu enakih možnosti.

 

10. Smo proti strankarskim kadrovanjem in želimo zagotoviti možnosti talentiranim in motiviranim kandidatom izven političnih strank. Prekiniti je treba s prakso političnega kadrovanja in kadrovanja po principu vez in poznanstev. V občini že imamo primere strankarskega in družinskega kadrovanja.

Vir: Transparency International Slovenija

 

11. V Občinski upravi je treba zaposliti ali najeti strokovnjaka za črpanje evropskih sredstev.

 

12. Osvežitev vizualne podobe Občine Brezovica kot blagovne znamke. Raziskati, kako Občino Brezovica narediti bolj prepoznavno kot blagovno znamko, kako si nas bodo tujci, turisti zapomnili, po čem izstopamo, kaj nekomu, ki nas ne pozna, pove prvi stik z Občino Brezovica.

 

13. Dogodek ob prazniku občine si zasluži več pozornosti, ne da je samo veselica, dan občine. Dogodek bi lahko bil vezan na kakšno tradicijo, zgodovino, lahko bi se ga izvedlo kot festival ali športni dogodek. Cilj takšnega dogodka je privabiti ljudi iz cele Slovenije in tujine, na njem pa promovirati občino, naše dejavnosti, turizem, hrano, gospodarstvo, lokalno kmetijstvo ipd.